Wat doen wij?

Individuele begeleiding

Tijdens een intakegesprek van ongeveer een uur bespreken we samen jouw doelen, wensen en/of klachten. Op basis daarvan stellen wij het eerste voedingsadvies voor je op. Vervolgens ga je er zelf mee aan de slag. Na 1 of 2 weken plannen we een vervolgafspraak. Deze afspraken duren 15 minuten of 30 minuten. Hierin bespreken we samen hoe het de afgelopen weken is gegaan. Is het dieet goed bevallen en hoe zijn de eerste resultaten? Wat werkt en wat zou eventueel anders kunnen? We voorzien je van praktische tips zodat je dit op de lange termijn goed vol kunt houden.

De Weegkaart

Als je hard werkt aan je doelen wil je natuurlijk ook weten of je resultaat behaalt! Daarom hebben wij de weegkaart ontwikkeld waarmee je 5x mag komen wegen en meten bij ons in de praktijk. We hebben op elke locatie een bio- impedantie weegschaal waarmee we je gewicht, BMI, vetmassa, spiermassa en vochtmassa kunnen meten. Zo kunnen we zien of je voeding en beweging goed in balans zijn. Daarnaast werkt het ook als een stok achter de deur wanneer je om de zoveel weken een checkpoint hebt.

Het online voedingsplan

Heb je altijd al willen weten wat jouw voedingsbehoeften zijn? Hoe veel gram koolhydraten, eiwitten en vetten heb je nodig op een dag? Ben je hard bezig om jouw doelen te behalen, maar is je eetpatroon nog niet in balans? Vertel ons jouw doel! Dan gaan wij voor je aan de slag en berekenen jouw voedingsbehoeftes en maken op basis daarvan een dagmenu met variatielijsten. Het online persoonlijk voedingsplan is een eenmalig advies en bevat geen begeleiding.  Daarom ontvang je het plan gewoon per email en hoef je hiervoor niet eens bij ons langs te komen!

Op de basisschool

Jong geleerd is oud gedaan! Het is belangrijk dat kinderen van 4 tot 12 jaar voldoende bewegen en verstandig eten. Dat is nodig om te groeien, lekker te kunnen spelen en bewegen, maar ook om goed te kunnen presteren. Maar wat is nu eigenlijk gezond voor kinderen? In het enorme aanbod van eten en drinken is het moeilijk kiezen. Wij bieden een workshop aan op locatie voor zowel kinderen als aan ouders en/of leerkrachten.

Zwangere vrouwen

Wat kun je wel en moet je niet eten tijdens je zwangerschap? Wat voor voeding en hoeveel heb je nodig voor jouw en de groei van je kindje? Tijdens deze presentatie vertellen we je graag alle voedingsadviezen die gelden tijdens de zwangerschap. Ook geven we praktische tips wat je kunt doen met voeding als je klachten ervaart en welke vitamines en mineralen belangrijk zijn in deze fase. Zodat jij en je kindje gezond kunnen groeien!

Feiten en fabels 

Zie jij door de bomen het bos niet meer? Weet je niet meer wat gezond is en wat niet? Dat is heel begrijpelijk. Er wordt zoveel gezegd en geschreven over voeding en gezond eten dat je niet meer weet wat waar is of wat je moet doen. Wij verzamelden de meest bekende feiten en fabels over voeding en zochten voor je uit of ze wetenschappelijk zijn bewezen. In de vorm van een leuke en inspirerende quiz komen we graag op locatie om te vertellen wat nu écht gezond is!

Op de middelbare school

Het eten en drinken kan behoorlijk veranderen wanneer je naar de middelbare school gaat. De verleidingen worden groter en wat je nodig hebt op een dag wordt meer. Maar wat heb je nu precies nodig om goed te kunnen leren? Hoe kun je gezond eten, maar toch ook genieten van lekkernijen? Met een leuke quiz voor de scholieren of een inhoudelijk verhaal proberen we ze nieuwe dingen te leren en te inspireren om gezonde keuzes te maken.

Voor sporters

Wil je goed presteren tijdens je trainingen en/of wedstrijden? Dan is het heel belangrijk om alle voedingsstoffen in de juiste hoeveelheid en verhouding én op het juiste moment binnenkrijgt. Want goede voeding rondom de sportmomenten helpen je om vol te houden en beter te herstellen. Graag vertellen we tijdens deze workshop meer over voeding rondom sportmomenten, zodat jij jouw doelen kan halen! 

Hoog cholesterol 

Veel mensen kampen met een hoog cholesterolgehalte. Wellicht komt dit door een ongezonde voeding, veel stress of weinig beweging. Maar ook genetische factoren kunnen een rol spelen. Naast medicatie kun je een positief effect op het cholesterolgehalte bereiken door te letten op wat je eet. Wij kunnen je tijdens deze presentatie simpele voedingsadviezen geven die je gemakkelijk kunt toepassen waardoor je het cholesterol kunt verlagen. 

Het programma:

Wist je dat een gezonde leefstijl essentieel is voor een goede ontwikkeling van jouw kindje? En dat de kans op gezondheidsrisico’s voor jou en je kindje tijdens en na de zwangerschap en zelfs op latere leeftijd hierdoor ook minder wordt?

In samenwerking met Mom in Balance Friesland heeft Balanza een leefstijlprogramma opgezet voor vrouwen die zwanger zijn én voor vrouwen na de zwangerschap: ‘It’s all about Balance’.

Tijdens de zwangerschap

Met het ‘It’s all about Balance’ programma kun jij fit en gezond de zwangerschap doorkomen. In dit programma wordt je begeleid op het gebied van voeding én op het gebied van beweging. Onder begeleiding van een diëtist vinden er groepsbijeenkomsten plaats met een vast groepje vrouwen waarin informatie gegeven wordt, ervaringen uitgewisseld kunnen worden en praktische tips worden gegeven. Door middel van opdrachten krijg je inzicht in jouw eigen eetpatroon en wordt er gewerkt aan jouw persoonlijke doelen. Er komen onderwerpen aan bod zoals: hoe kan je je eetpatroon verbeteren, aankomen tijdens de zwangerschap, wat heb je nodig tijdens borstvoeding straks etc. Ook is er de mogelijkheid om persoonlijk gecoacht te worden door een Balanza diëtist in individuele gesprekken. Afhankelijk van jouw motivatie, behoeften, valkuilen en mogelijkheden wordt er invulling gegeven aan de gesprekken en werken we aan jouw persoonlijke doelen.

Het beweegprogramma vindt plaats onder professionele begeleiding van een Mom in Balance coach en bestaat uit outdoor trainingen in groepsverband. Met de zwanger workout werk je aan het op peil houden van je conditie en het versterken van je lichaam. Tijdens de zwanger workout is er speciale aandacht voor je veranderende lichaam, en bereid je je met een sterk en energiek gevoel voor op de bevalling.

Je kunt van start gaan met het gehele ‘It’s all about Balance’ programma vanaf het begin van de zwangerschap. Het voedingsprogramma loopt door tot even na de bevalling en met de zwanger workout kun je in principe mee blijven doen tot de uitgerekende datum.

zwangerschapsprogramma

Na de zwangerschap

Time to get back in shape! Het ‘It’s all about Balance’ programma gaat gewoon door. Want nu is tijd om weer aan jezelf te werken. Met hersteltraining zet je de eerste stap naar een actief herstel van je lichaam. De training wordt gegeven door deskundige trainers en is ontwikkeld in samenwerking met gynaecologen en bekkenbodem fysiotherapeuten. Zo sport je altijd op verantwoorde wijze zodat je je snel weer sterk en energiek gaat voelen! Daarna kan je doorstromen naar de MPower training. Dit is een intensieve training die uitdaging, competitie én fun combineert en zo body en mind een boost geeft. Deze total body workout is een combinatie van kracht, cardio en high intensity oefeningen, die je veelal in teamverband uitvoert om jezelf te blijven pushen. Mpower daagt je uit om het beste uit jezelf te halen.

Tijdens deze periode wordt je ook nog steeds begeleidt door een Balanza diëtist door middel van groepsbijeenkomsten en naar wens individuele gesprekken. Het is soms best lastig om werk, gezin en privé allemaal draaiende te houden en daarbij ook nog te moeten sporten én gezond eten. Tijdens de bijeenkomsten krijg je hiervoor praktische tips, leuke recepten en kan je ervaringen met elkaar delen.

Afhankelijk van jouw eigen motivatie, behoeften, valkuilen en mogelijkheden kunnen er individuele gesprekken gepland worden en werken we aan jouw persoonlijke doelen.

Want als je goed in je vel zit, durf je meer, kun je meer en wíl je meer. Zo voel je je als drukbezette vrouw altijd on top of the world. Your world.

Meer weten over deze diensten?