vruchtensappen met minder suiker

Review: Vruchtensappen met minder suiker

Ik zag in de supermarkt weer nieuwe soorten vruchtensappen met minder suiker. Nieuwe soorten Dubbel Fris en Taxi met minder suiker, en Rivella zonder koolzuur. Persoonlijk drink ik voornamelijk koffie, thee en water, een paar uitzonderingen daargelaten. Wel vind ik het lekker om eens iets anders te drinken ter afwisseling. Rivella is een voorbeeld van wat ik wel eens neem.  Wat ik belangrijk vind is dat er een frisse smaak aan zit en dat er weinig tot geen calorieën inzitten. Ik vind het gewoon zonde om calorieën te drinken, die eet ik liever op 😉 

Toch was ik wel benieuwd naar deze nieuwe soorten light frisdrank en nam de proef op de som. Tijd voor een test! Hoe smaken ze en hoe veel calorieën bevatten ze? 

Hier lees je mijn bevindingen:
  • Dubbel Friss, bronwater mango-appel; zoals het woord het al zegt, lekker fris. Ondanks dat er nauwelijks calorieën inzitten, smaakt hij best goed. Een beetje fruitig waardoor ik geen zoete smaak mis. Nog een voordeel, er zitten geen zoet- en smaakstoffen aan toegevoegd, altijd goed.
  • Rivella, zonder bubbels peach; ik hou van de smaak van Rivella, een heel uitgesproken smaak en deze lijkt qua smaak erg op z’n broertje met bubbels. Ik heb de smaak ‘peach’ getest en dit was voor mij een goede keuze. Ook al vind ik het lekkerder om ze met bubbels te drinken, is dit een heel goed alternatief voor wanneer je dit liever niet wilt. Wel vind ik de prijs wat aan de hoge kant.
Merk/soort Smaak Zoetstoffen? Calorieën Prijs €
Dubbel Friss, bronwater appel&mango +, fris en fruitig Nee 4 kcal/100 ml 1,09/1,5 liter
Rivella koolzuurvrij, peach typisch ja 5 kcal/100 ml 1,59/1 liter
Dubbel Friss, appel & perzik nee 27 kcal/100 ml 1,25/1,5 liter
Dubbeldrank, sinaasappel&perzik nee 48 kcal/100 ml 1,29/1 liter
Taksi 0% suiker toegevoegd, tropisch fruit ja 11 kcal/100 ml 0,99-1,5 liter
Taksi, tropisch fruit nee 33 kcal/100 ml 0,99/ 1,5 liter

Hierboven een overzicht waarop je een gezonde(re) keuze kunt baseren. Hoe minder calorieën hoe beter! Wel jammer dat degene met de minste calorieën ook de duurste was, de Rivella zonder koolzuur.

Tip: wil je lekker goedkoop en een gezondere variant van fris met bubbels; maak je eigen fris van mineraalwater met prik gemend met een scheutje suikervrije limonade. Dit heb ik standaard in huis en ik gebruik de 0% suiker variant van Teissere.

, , , , , , , ,
Vorig bericht
Review: van Haver tot Overnight oats met yoghurt en fruit
Volgend bericht
Review: Ontbijtkoek zero van Peijnenburg

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu