quote balanza 1

Tips om jouw doel te bereiken!

Ok, het is weer bijna maandag en je bent van plan de komende week écht te gaan beginnen met afvallen en het niet maar 1 of 2 dagen vol te houden. Maar wat ga deze keer dan anders doen?Hieronder enkele tips die je verder zullen helpen!

1. Heb een doel

Wat wil je bereiken? Hoeveel wil je afvallen? Wanneer ben jij tevreden? Maak haalbare en realistische doelen (eventueel samen met een diëtist) voor de lange maar ook voor de korte termijn. Zou hou je het ook overzichtelijk en weet je waar je naartoe werkt.

2. Weet waarom je wil afvallen

Waarom wil je afvallen? Zit je niet lekker in je vel? voel je je moe? Zit je broek te strak? Durf je je bikini niet meer uit de kast te pakken en scoor jij een badpak voor de komende vakantie?
De redenen om af te willen vallen zijn heel persoonlijk. Pak een schriftje en schrijf voor jezelf eens op waarom JIJ wilt afvallen. Dit is jouw motivatie! Dit is de reden waarom je nu vol moet en gaat houden! Ben je ergens in je leven wel tevreden geweest over je gewicht? Hang een foto van die periode op in je kast. Hier werk je nu weer naartoe! 

3. Vraag steun aan je omgeving

Laat je familie, vrienden, collega’s weten waar je mee bezig bent. Zo kunnen zij veel beter rekening houden met je. Dit maakt het makkelijker om nee te zeggen als er weer een collega jarig is en taart mee heeft. Misschien steek je zelfs wel mensen aan in je omgeving en kunnen jullie het samen doen!

4. Vier je successen

Je bent super goed bezig en hebt je volledig gefocust op dat einddoel. Als je dat bereikt hebt mag je namelijk dat ene leuke jurkje voor jezelf kopen. Super goed voornemen maar waarom zou je gaandeweg je successen niet ook vieren? Dit houdt het namelijk leuk. En je hoeft jezelf niet altijd te belonen met eten toch? Misschien heb je altijd al dat leuke boek willen kopen? Of een dagje sauna met vriendinnen? Heb je wel verdiend! 

5. Wees niet te streng

Eén van de belangrijkste redenen waardoor je misschien te snel opgeeft tijdens het afvallen, is dat je te streng bent voor jezelf. Je straft jezelf als je toch dat ene koekje hebben gegeten. Hierdoor ga je misschien andere maaltijden overslaan om te compenseren of je trekt jezelf in die negatieve spiraal van ‘zie je wel, ik kan het niet! Laat maar ik geef het wel weer op..’ Herkenbaar?
Niet meer doen dus! Gun jezelf af en toe ook gewoon iets lekkers. Anders is het op de lange termijn niet haalbaar. Doe dit ongeveer 2 x per week met iets wat je écht lekker vindt. Ga er uitgebreid voor zitten en geniet ervan! Dit kan prima, zolang je de draad maar weer oppakt!

 

Wellicht nog interessant: tips om je goede voornemens te behouden.

, , , ,
Vorig bericht
Hoe kom je aan 200 gram groente?
Volgend bericht
Ik heb bikinistress!

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu