makkelijk calorieen te besparen

Tips om makkelijk calorieen te besparen

Om af te vallen of in gewicht stabiel te blijven hoef je geen drastisch dieet te volgen. Vaak kun je met een paar kleine aanpassingen in je voeding al heel veel bereiken. Door deze veranderingen wordt het makkelijk calorieen te besparen en het gewicht creëren dat bij jou past.

Onze top 5 tips:
  1. Met stip op 1: drinken! Een gemiddeld glas fris of sap levert toch al snel tussen de 80 en 150 kcal. Zonde, vooral als je je realiseert dat thee of water geen energie levert. Drinkt dus alleen een klein glaasje sap of fris omdat je het lekker vindt, en les je dorst met water
  2. Bekijk de verpakkingen van het beleg in je keuken- of koelkast eens. Schrik je van het verschil tussen chocopasta en jam? Of salami en kipfilet? Ook het verschil tussen zelf geschaafde kaas of kant-en-klare plakken is groot! Kiezen voor mager broodbeleg loont.
  3. Eet fruit, drinkt geen fruit. Op internet en in de bladen word je doodgegooid met gezonde smoothies en sapjes. Van een sinaasappel zit je echter veel voller dan van een glaasje sinaasappelsap, en krijg je ook nog eens meer goede stoffen binnen (zoals vezels). Smoothie? Prima, maar vooral als je fruitschaal leeg moet. Een smoothie levert bijna net zoveel energie als een glas frisdrank
  4. Sausjes bij het avondeten. Lekker, een dikke jus bij de aardappelen of een roomsaus bij de groente. Maak echter voor jezelf de afweging of het de calorieën waard zijn en of er geen magerder alternatief is. Het liefst helemaal geen sausjes natuurlijk 😉
  5. Doe kalm aan met olie en boter. Ook van gezonde olie zoals olijfolie kun je aankomen. Even riant met de oliefles over de salade? Fles op z’n kop boven de pan? Scheutje olie door de pasta? Aan één eetlepel per persoon per dag heb je genoeg! Dus én door de sla, én een flinke scheut om in te bakken heb je gauw teveel.

 

Waar bezuinig jij de calorieën?

, , , ,
Vorig bericht
Tips voor gezond uit eten
Volgend bericht
Gezond eten en niet afvallen, hoe kan dit?

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu