diëtist Froukje

Specialisme van diëtist Froukje

Onlangs kon je lezen wie diëtist Froukje is en kon je bij haar meekijken in haar blog ‘achter de schermen’. Maar wat is nou eigenlijk het specialisme van diëtist Froukje? Waarin is ze gespecialiseerd? Diëtist Froukje vertelt!

 

Specialisme van diëtist Froukje

”Mijn specialisme is mijn passie! Ik denk ook dat vanuit passie je het beste kan werken en het meest kan bereiken voor jezelf en voor anderen.

Door mijn persoonlijke ervaring op het gebied van vitaliteit (zie mijn voorstelblog) is mijn interesse gewekt. Ik was kapster en schoonheidsspecialist en nu ben ik diëtist, vitaliteitscoach, leefstijlcoach, motivator en sportinstructeur (geef het beestje maar een naam). En help ik iedereen die maar iets aan zijn gezond en vitaliteit wil doen. Hierbij kan je denken aan afvallen maar ook aankomen (vet- of spier(massa)), diabetes, hoge bloeddruk, hoog cholesterol maar ook mensen die zich hebben aangemeld voor een maag-verkleinende operatie. Deze mensen begeleid ik sowieso in het voortraject en in veel gevallen ook in het na traject wat minstens zo belangrijk is. Ik probeer mensen ook altijd te motiveren om te gaan bewegen op welke manier dan ook. Dit is ook zeker onderdeel van je vitaliteit.

 

80/20 Methode

De client krijgt altijd een voorbeelddagmenu om mee van start te gaan. Altijd op basis van onze 80/20 methode. En altijd op basis van de persoonlijke gegevens. Daarnaast maak ik veel gebruik van ‘huiswerkopdrachtjes’. Zo zijn mensen er echt actief mee bezig. Hun eigen gedrag onder de loep nemen en onbewust gedrag bewuster te maken. Ik vind het mooi om te zien dat dit al zoveel doet voor mensen. Hierdoor wordt de client gemotiveerd maar wij als diëtist natuurlijk ook! Zien dat cliënten doelen halen is waar wij het ook voor doen.

Aanpak

Samen met de client kijk ik naar de mogelijkheden passend bij degene. Daar een plan opmaken wat realistisch en haalbaar is. Dit werkt vaak goed. Het is duidelijk en helder wat ze moeten en vooral kunnen doen. Een (eind)doel maken waarbij het ook prima is dat je af en toe op je bek gaat. Vallen en opstaan. Zo heb je ook leren fietsen. 10×10=100.  Ik vergelijk het vaak met een trap. Je start onderaan en je doel is helemaal bovenaan. Elke keer als je een doel haalt ga je tree (of meer) omhoog tot je boven bent. Maar soms zal je ook een tree of meer terug vallen. Niet erg, is een leermoment die je moet gebruiken om weer verder te komen!

Mooi proces om samen aan te gaan. En het plan wat je aan het begin maakt is dan ook geen vast document wat is steen geschreven staat maar wordt iets waar we veel in zullen krassen en verbeteren tot we de beste versie gevonden hebben!

Benieuwd wie diëtist Froukje is? Ze stelt zich voor. Of benieuwd naar een dag van haar werk? Kijk mee achter de schermen!

, , , , , , , , ,
Vorig bericht
Review: Ontbijtkoek mini’s
Volgend bericht
Even voorstellen: diëtist Jellina

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu