koolhydraatarme tussendoortjes

Slank de feestdagen door

Het is weer zover, de gezelligste tijd van het jaar is aangebroken! En dat betekend dat we worden verleid met lekkernijen zoals gevuld speculaas, chocolade, oliebollen en niet te vergeten, alle kerstborrels en dinertjes. Erg gezellig natuurlijk, maar vind je dat ook nog als in januari je favoriete spijkerbroek niet meer zo lekker zit?

In september begint het al, de eerste pepernoten liggen in de supermarkt. En dan is december nog zó ver weg. De aanbiedingen vliegen je nu inmiddels om de oren, die kun je toch niet weerstaan?! Voor veel mensen is dit het moment waarop ze zeggen: “laat maar, ik begin in januari wel weer”. Maar je kunt ook wel genieten van al het lekkers én in januari gewoon nog steeds in je spijkerbroek passen! Hier volgen een aantal tips die je daarbij kunnen helpen.

Tips om slank de feestdagen door te komen

  • Haal niet te veel in huis tijdens de kerstinkopen. Mensen komen vaak in gewicht aan na de feestdagen omdat er dan nog zoveel in huis is en de restjes op moeten.
  • Beperk de lekkernijen tot de feestdagen zelf. Geniet dan! De andere dagen houdt je gewoon je normale gezonde eetpatroon aan.
  • Compenseer de calorieën. Als je een uitgebreid diner hebt zorg dan dat je bij het ontbijt en de lunch normale porties aanhoudt.
  • Eet thuis nog iets voordat je op visite gaat. Een boterham of een schaaltje yoghurt met fruit. Met een lege maag zijn alle lekkernijen op tafel nog aantrekkelijker en eet je altijd meer dan je eigenlijk wil.
  • Blijf bewegen. Compenseer de extraatjes door te sporten, een wandeling te maken of op de fiets naar het kerstdiner te gaan
  • Beperk alcohol. Alcohol is een echte dikmaker. Wissel het af met een glas water of spreek met jezelf een maximaal aantal glazen af.
  • Van uitstel komt afstel. Begin direct na de feestdagen weer met je gezonde levensstijl. Vind je dit lastig? Schakel dan een personal trainer, coach of diëtist in om je te begeleiden.

Succes!

Heb je een beperkt budget? Lees dan het artikel over budgettips voor gezond eten. Of heb je goede voornemens gesteld en wil je je daar aan houden en vind je dat lastig? Wij schreven ook een artikel met tips om je aan je goede voornemens te houden.

, , , , ,
Vorig bericht
Achter de schermen bij diëtist Anniek
Volgend bericht
Wat voor boodschappen doet een dietist?

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu