ontbijtkoek mini's

Review: Ontbijtkoek mini’s

Koekjes, we zijn er dol op. Tenminste, ik hoor heel vaak dat bij de koffie en thee een koek(je) ‘moet’. En er is echt niks mis met een koekje op z’n tijd, alleen zit er meestal minimaal 30% suiker in. Dus als het dagelijkse kost wordt, moeten we ons misschien eens achter de oren krabben. Maar er zijn ook gezondere koeken, toch? Er zijn ontbijtkoek mini’s. Reden voor een review: ontbijtkoek mini’s!

 

Ontbijtkoek, gezond?

Helaas, deze bestaat gemiddeld ook voor bijna de helft uit suiker (kijk maar eens naar mijn eerdere blog over ontbijtkoek).

Maar volkoren biscuits, of een ‘gezonde’ haverkoek, misschien dat een beter alternatief? Helaas, om een lekkere koek te maken, ook al doe je dit met gezondere ingrediënten, blijft een basisingrediënt toch suiker, zie de verpakkingen maar in de supermarkt. Een basisingrediënt om gezond te leven of om wat af te vallen is zeker geen suiker.

 

‘Zero’ ontbijtkoek

Hoe kun je dan toch verantwoord iets bij de thee of koffie nemen? Inmiddels kennen al veel mensen de ‘zero’ ontbijtkoek variant, wel anders qua smaak maar een redelijk alternatief.

Review: Ontbijtkoek mini’s

Er is wat nieuws op de markt zag ik bij de albert heijn. Ontbijtkoek mini’s. Klein formaatje, dus automatisch minder suiker. Nu zul je misschien denken; maar dat is echt weinig. Ja, alleen zoals gezegd, echt gezonde koeken bestaan eigenlijk niet. Wil je nog wat anders naast je thee? Neem dan liever een stuk fruit, een volkoren- beschuitje of knäckebrodje met pindakaas, of een klein handje ongezouten noten, dit geeft je langer energie, bevat meer vezels en voedingsstoffen in tegenstelling tot koeken, deze kunnen behoorlijk met je energie rommelen.

Conclusie

we hebben geen koeken nodig, we denken vaak dat ons hoofd dit nodig heeft. Er is echt niks met af en toe een koek(je), als je hier dan voor kiest, doe dit dan het liefst niet dagelijks of 3x per dag. Er zijn zoveel alternatieven!

Nieuwsgierig? Wil jij je leefstijl met wat stappen de goeie richting op werken? Wij staan voor je klaar.

Wat misschien ook interessant is om te lezen; gezonde tussendoortjes! Of zelfs koolhydraatarme tussendoortjes. Zoals je kon lezen zijn noten ook goed voor je. We schreven al eens een artikel over hoeveel noten en welke soort je op een dag nodig hebt.

, ,
Vorig bericht
Achter de schermen bij diëtist Froukje
Volgend bericht
Specialisme van diëtist Froukje

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu