brinta wake up

Review: drinkontbijt Wake Up Brinta

Al jaren lang is mijn ontbijt 1 kopje koffie met een sneetje fijn volkoren met dieethalvarine en biologische pindakaas (die is extra smeuïg!) Sinds een aantal weken heb ik daar geen trek meer in en ben ik op zoek naar een volwaardige vervanger voor de start van mijn dag. Iets vloeibaars, wat weinig moeite kost om te bereiden en wat gezond is. Yoghurt of kwark staat me niet aan in de ochtend en een grote ontbijter ben ik ook niet. Ik ging op zoek in de winkel naar wat er mogelijk is: Wake Up een drinkontbijt van Brinta. Dat wil ik wel proberen!

Bereiding

Vroeger als kind was ik dol op Brinta pap met suiker en een beschuitje er door heen gebrokkeld. Let’s try that! Ik koos de smaak met banaan, hoef alleen maar melk toe te voegen en klaar. Nog helemaal in de waan van het verleden warm ik de halfvolle melk eerst op in de magnetron. Daarna lees ik het etiket en zie dat ik deze Wake Up shake met koude melk kan mixen, ik ben nog niet helemaal wakker! Morgen maar de koude variant proberen. Als de melk warm is voeg ik 1 zakje Brinta toe en begin met roeren, hmm lastiger dan ik dacht. Er blijven behoorlijk wat klontjes aan m’n lepel hangen. Het is wel vloeibaarder dan de Brinta pap van vroeger en er hoeft geen suiker doorheen. Perfect!

Het vult zo goed dat ik er halverwege echt tegen moet drinken, en dan kom ik ook steeds meer klontjes tegen… De geur van banaan is wel overheersend en mijn kopje koffie smaakt er niet zo lekker bij.  Maar goed, ik ben de hele ochtend goed verzadigd. De dag erna neem ik de koude variant, helaas ook met klontjes poeder. Jammer! Als ik kijk naar de voedingswaarde van de Brinta Wake Up drinkontbijt:

WakeUpBrinta

Resultaat

Een mok bevat 160 kcal, wat ik weinig energie vind voor een ontbijt. Als ik het vergelijk met mijn broodje pindakaas, bevat de Wake Up shake wel minder vet en verzadigd vet. Dat is een voordeel! Wat betreft de eiwitten komen de ontbijtjes precies overeen. Helaas bevat de Wake Up drinkontbijt a 14 gram suikers en het heeft 1,5 gram minder vezels dan mijn oude ontbijt. Mijn conclusie is dat het een leuk en handig idee is van Brinta, maar door de klontjes, de hoeveelheid suiker en het gebrek aan vezels ga ik toch verder op zoek naar een goede vervanger van mijn broodje pindakaas. Wie heeft er tips?

In het kader ontbijt, ook een review over Bolletje ovengebakken krokante ontbijtgranen.

, , , , , ,
Vorig bericht
Gezond ontbijt om mee te varieren
Volgend bericht
Review: Nakd reep

Gerelateerde berichten

15 reacties. Reactie plaatsen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu