brinta wake up

Review: drinkontbijt Wake Up Brinta

Al jaren lang is mijn ontbijt 1 kopje koffie met een sneetje fijn volkoren met dieethalvarine en biologische pindakaas (die is extra smeuïg!) Sinds een aantal weken heb ik daar geen trek meer in en ben ik op zoek naar een volwaardige vervanger voor de start van mijn dag. Iets vloeibaars, wat weinig moeite kost om te bereiden en wat gezond is. Yoghurt of kwark staat me niet aan in de ochtend en een grote ontbijter ben ik ook niet. Ik ging op zoek in de winkel naar wat er mogelijk is: Wake Up een drinkontbijt van Brinta. Dat wil ik wel proberen!

Bereiding

Vroeger als kind was ik dol op Brinta pap met suiker en een beschuitje er door heen gebrokkeld. Let’s try that! Ik koos de smaak met banaan, hoef alleen maar melk toe te voegen en klaar. Nog helemaal in de waan van het verleden warm ik de halfvolle melk eerst op in de magnetron. Daarna lees ik het etiket en zie dat ik deze Wake Up shake met koude melk kan mixen, ik ben nog niet helemaal wakker! Morgen maar de koude variant proberen. Als de melk warm is voeg ik 1 zakje Brinta toe en begin met roeren, hmm lastiger dan ik dacht. Er blijven behoorlijk wat klontjes aan m’n lepel hangen. Het is wel vloeibaarder dan de Brinta pap van vroeger en er hoeft geen suiker doorheen. Perfect!

Het vult zo goed dat ik er halverwege echt tegen moet drinken, en dan kom ik ook steeds meer klontjes tegen… De geur van banaan is wel overheersend en mijn kopje koffie smaakt er niet zo lekker bij.  Maar goed, ik ben de hele ochtend goed verzadigd. De dag erna neem ik de koude variant, helaas ook met klontjes poeder. Jammer! Als ik kijk naar de voedingswaarde van de Brinta Wake Up drinkontbijt:

WakeUpBrinta

Resultaat

Een mok bevat 160 kcal, wat ik weinig energie vind voor een ontbijt. Als ik het vergelijk met mijn broodje pindakaas, bevat de Wake Up shake wel minder vet en verzadigd vet. Dat is een voordeel! Wat betreft de eiwitten komen de ontbijtjes precies overeen. Helaas bevat de Wake Up drinkontbijt a 14 gram suikers en het heeft 1,5 gram minder vezels dan mijn oude ontbijt. Mijn conclusie is dat het een leuk en handig idee is van Brinta, maar door de klontjes, de hoeveelheid suiker en het gebrek aan vezels ga ik toch verder op zoek naar een goede vervanger van mijn broodje pindakaas. Wie heeft er tips?

In het kader ontbijt, ook een review over Bolletje ovengebakken krokante ontbijtgranen.

, , , , , ,
Volgend bericht
Review: Nakd reep

Gerelateerde berichten

23 reacties. Reactie plaatsen

  • En de gewone Brinta dan?

    Beantwoorden
  • Ik gebruik het elke ochtend met een kleine garde, weg klontjes 🙂
    Wel veel suiker idd. Pak meestal ook een kiwi op appel erbij.

    Beantwoorden
  • Ook lekker als ontbijt een bananencakeje. 2 eieren, 1 banaan, müsli en een handje noten

    Beantwoorden
  • hoe veel sneeds brood is de drinkbrinta prezies

    Beantwoorden
  • Doorbreek prediabetes, kom lekkerder in je vel | GoedGezond
    21 februari 2019 14:59

    […] Hoe je ontbijt maakt hierin echt een verschil. Van drankjes of muesli/cruesli met (verborgen) suikers, of snel iets naar binnen proppen start je de dag niet bepaalde een energieboost. Integendeel, je krijgt last van onvermijdelijke crash symptomen. En een gezond drinkontbijt? Ook deze kan veel suikers bevatten, zoals dit ontbijt. […]

    Beantwoorden
  • Ik gebruik elk ochtend wake Up
    Ik domein een shake beker goed schudden
    En geen enkel klontje, ik bindt het lekker snel om te maken en vult goed tot de middag en erg lekker ☺️

    Beantwoorden
  • Angela Metaal
    28 november 2019 09:29

    Eerst de melk dan de pas de Brinta, andersom is geen optie i.v.m. de vele klontjes die door het schenken van de melk naar beneden wordt geperst als het ware. Gooi gewoon het hele zakje over de melk. Ik doe het gewoon in een mok en gebruik geen lepel maar een vork om te mixen. Succes!

    Beantwoorden
  • Hi there colleagues, nice post and fastidious arguments commented at
    this place, I am actually enjoying by these.

    Beantwoorden
  • Drink wake up al zo lang als het bestaat is lekker en vult goed gewoon een Shake beker klein beetje melk dan is die nog lekker papperig

    Beantwoorden
  • Ik vond het een VIEZE KLONTERIGE Wake Up,heb het zo door het toilet gespoeld.
    Het was echt niet te pruimen.Geef mij de gewone Brinta maar.

    Beantwoorden
  • Hi! Je kan kleine opklopper gebruiken ,ik maak baby papjes en brinta mee . Gezonde ontbijt: 2 gekookte eieren en sinaasappel of mais wafels met een kaas, havermoutpap met een stukje boter…ja mijn lijst is grootVeel succes

    Beantwoorden
  • Al jaren mijn ontbijt even schudden met de shake beker nooit geen klontjes en vind ze allebei erg goed vullen

    Beantwoorden
  • Bertha van Dijk
    19 juli 2022 15:26

    Gewoon met de brinta schake beker. Schuddenben klaar.

    Beantwoorden
  • Poeder in n mok, bodempje melk erbij en roer er een glad papje van. Daarna voeg je de rest vd melk toe. Gegarandeerd geen klontjes!

    Beantwoorden
  • Ik ben dit gaan nemen nadat er kiezen bij de kaakchirurg waren getrokken en ik tijdelijk niet kon kauwen. Mijn moeder heb ik het aangeraden toen ze ziek was en niet meer goed kon slikken en zich vaak verslikte in brood. Nog steeds neem ik het een paar keer per week, geen last van klontjes vanwege een kleine garde die ik gebruik. Zou iemand mij kunnen vertellen hoeveel kcal, het is met magere melk, want dat gebruik ik tegenwoordig.

    Beantwoorden
    • Anniek Otten
      9 november 2022 14:06

      Beste Hellen,

      Je vraagt gaat over hoeveel calorieën jouw ontbijt bevat. Dit ligt heel erg aan hoeveel je neemt van de Wake Up Brinta en magere melk. Ik ga even uit van ‘standaard’ portie. 1 zakje Wake Up Brinta bevat 23 gram, dat is 81 kcal. Los je dit op in 150 ml magere melk (=53 kcal), dan is dit samen 134 kcal.
      Hopelijk is hiermee je vraag beantwoord!

      Beantwoorden

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.