niet aankomen door feestdagen

Niet aankomen tijdens feestdagen

Kerst en oud en nieuw, het is weer zover! En nog meer lekkernijen vliegen je om de oren! Geen paniek! Een gezegde waar wij het helemaal mee eens zijn is: je komt niet aan tussen kerst en oud en nieuw, maar juist tussen oud en nieuw en kerst. Kortom: geniet ook lekker van al het eten en drinken tijdens deze feestdagen, maar is het geen feestdag? Pak vervolgens dan je normale gezonde voedingspatroon weer op. Zo voorkom je dat je ongewenst aankomt tijdens de feestdagen. Hieronder volgt een overzicht van de calorieën in de lekkernijen. Deze kom je waarschijnlijk tegen. Kies bewust en geniet! Als laatste ter illustratie: een volwassen man kan per dag maximaal 400 kilocalorieën besteden aan extraatjes en een vrouw 300 kilocalorieën.

Kerstkransjes en chocolade:

  • Kerst kransje chocolade  1 stuk (5 gram)             27 kilocalorieën
  • Kerstkransje fondant      1 stuk (10 gram)           32 kilocalorieën
  • Kerst kransje amandel     1 stuk (8 gram)             39 kilocalorieën
  • Kerstkransje met suiker  1 stuk (8 gram)             36 kilocalorieën
  • Schuimkransje                 1 stuk (10 gram)           38 kilocalorieën
  • Chocolaatje                      1 stuk  (5 gram)            25 kilocalorieën
  • After Eight                        1 stuk (10 gram)           50 kilocalorieën
  • Bonbon met likeur         1 stuk (15 gram)            65 kilocalorieën
  • Bonbon                           1 stuk (15 gram)            60 kilocalorieën

Luxe broodjes en oliebollen:

  • Kerststol met spijs      1 snee (35 gram)                116 kilocalorieën
  • Kerststol zonder spijs 1 snee (35 gram)                95  kilocalorieën
  • Suikerbrood                 1 snee (35 gram)               133 kilocalorieën
  • Notenvruchtenbrood 1 snee (35 gram)               236 kilocalorieën
  • Tulband                      1 snee(30 g)                       126 kilocalorieën
  • Appelbeignet             1 stuk (55 gram)                  80 kilocalorieën
  • Appelbol                    1 stuk (170 gram)               575 kilocalorieën
  • Appelcarré                1 stuk (110 gram)               370 kilocalorieën
  • Appelflap                   1 stuk (100 gram)               338 kilocalorieën
  • Oliebol                       1 stuk (65 gram)                 160 kilocalorieën

Dranken:

  • Champagne              1 champagneglas                57 kilocalorieën
  • Advocaat                    1 portglas                            119 kilocalorieën
  • Chocolade melk (vol)        1 beker                         223 kilocalorieën
  • Chocolademelk (halfvol)  1 beker                        195 kilocalorieën
  • Chocolademelk (light)     1 beker                         133 kilocalorieën

 

Ook interessant: tips om je aan je goede voornemens te houden, en wist je dat we ook een artikel schreven over budgettips voor gezond eten?

, , , , , , , , ,
Vorig bericht
Calorieën in Sinterklaas snoepgoed
Volgend bericht
Wat is een normale portie avondmaaltijd?

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu