Lekkere en gezonde traktaties

Lekkere en gezonde traktaties voor op tafel

Borrelnootjes, chips of een schaaltje met kaas en worst: denk jij bij deze opsomming ook aan een traditionele Nederlandse verjaardag of aan een avond waarbij er visite komt? Ik wel. En dat terwijl je ook een hoop andere leuke dingen kunt bedenken voor op tafel. Lekkere en gezonde traktaties voor op tafel: ik deel ze in dit artikel.

Lekkere en gezonde traktaties voor op tafel:
  • Allereerst: hummus! Of je nou voor naturel of zongedroogde tomaat (of een van de vele andere soorten…) kiest: met dipstokjes is het altijd lekker.
  • Tzatziki met dipstokjes, dan kun je variëren tussen de hummus door.
  • Stukjes paprika! Snijd een paprika gewoon in langwerpige stukken. Lekker!
  • Snoeptomaatjes! Do I need to say more? Mochten er kinderen bij zijn, snijd de tomaatjes dan wel door de helft.
  • Of combineer de snoeptomaatjes op een satéprikker met een bolletje mozzarella, een blaadje basilicum en strooi er vervolgens een beetje peper overheen
  • Of maak er kleine sandwiches/broodjes van met tomaat en mozzarella, in dit artikel lees je welke middelen je daarvoor nodig hebt
  • Cashewnoten
  • Bananencake/bananenbrood

Lekkere en gezonde traktaties

  • Komkommer
  • Olijven
  • Wraps met roomkaas, hier strooi je fijngesneden bieslook overheen en je vouwt de wrap weer dicht
  • Toastjes met een zelfgemaakte spread bestaande uit tomaat en basilicum. In dit artikel deel ik het recept van de spread, weliswaar voor op een cracker, maar dit kan ook prima op een toastje
  • Aardbeien
  • Stukjes banaan (of eventueel met een laagje gesmolten chocola aan de onderkant, soms mag het!)
  • Zelfgemaakte chips! In dit artikel laat ik zien hoe je dat doet

Qua drinken kun je ook creatief zijn. Zet bijvoorbeeld een kan met water neer waar munt en citroen in zit. Of maak gemberthee: snijd een stuk gember in stukjes en doe er citroen of sinaasappel bij. Dan heb je verse, gezonde thee. Weer eens iets anders dan die cola!

Welke lekkere en gezonde traktaties staan er bij jou op tafel, of heb je nog aanvullingen?

, , , , , , , ,
Vorig bericht
Wat is een gezonde keuze in ontbijtgranen?
Volgend bericht
Het overloadprincipe

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu