kleine stapjes treden

Kleine stapjes maken je einddoel haalbaar

Kleine stapjes

Als jij je einddoel wilt behalen én behouden is het verstandig om je doel in kleine haalbare doelen te hakken. Kleine stapjes tot je einddoel houden het realistisch en overzichtelijk.

Stel je einddoel is 20 kilo afvallen. Dat is dan een enorme berg waar je tegen opkijkt. Hak die berg bijvoorbeeld in 4 kleine bergen waar je overheen kan kijken. Als je eenmaal over die eerste berg heen bent ga je waarschijnlijk alweer gemakkelijker over de andere 3.

Daarbij is het ook niet erg om af en toe een stukje terug te lopen. Er zullen valkuilen zijn die je tegenkomt allong the way en daar kun je alleen maar van leren, evalueer en bedenk wat je anders had kunnen doen? Dan hoef je de volgende keer niet weer in die valkuil te trappen.

Maar het allerbelangrijkste is dan misschien nog wel dat je de eerste stap zet. Maak een plan, waar wil je naar toe? Wat wil je bereiken? Wie/wat kan je daarbij helpen? Hoelang wil je er over doen? Voorbereiding is het halve werk toch? Succes! En heb je hulp nodig dan staan onze diëtisten voor je klaar!

Lees ook onze blog over motivatietips.

, , , , , , , , , , , ,
Vorig bericht
Beloon jezelf niet met eten
Volgend bericht
Afvallen na je vakantie? Zo doe je dat!

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu