goede voornemens froukje

Goede voornemens van een dietist

Daar gaat ie dan, ik ga ze maar gewoon met jullie delen, mijn goede voornemens van 2017! Vanaf nu is er geen weg meer terug, jullie zijn mijn stok achter de deur, mijn schop onder mijn kont, I NEED YOU! Dus kom je me tegen en betrap je mij met een reep chocolade in mijn mond, dan heb je bij deze toestemming die mij afhandig te maken (eventueel met lichtelijk geweld want wellicht stribbel ik tegen).

Komen ze:

  1. – 6-7 kg
  2. Sterker/fitter worden
  3. Mudmasters (of een dergelijke run)
  4. Leuke plannen bedenken/uitwerken/uitvoeren voor Balanza
  5. Meer leuke dingen doen/ontspanning

Hoe en waarom?

Mijn goede voornemens zijn zoals je ziet zijn niet alleen op afvallen gericht maar deze hoort zeker wel in het rijtje thuis. Na 2 zwangerschappen vind ik wel weer tijd om voor zover dat haalbaar is mijn ‘oude’ lijf terug te krijgen. Hier moet natuurlijk hard voor gewerkt worden en ik weet ook dat dat niet binnen 3 maanden gaat lukken, zo realistisch moet ik ook zijn.                                                     

Om het resultaat te zien heb ik voorfoto’s gemaakt, leuk voor als het gelukt is! En nu hoor ik sommige van jullie denken, nou meid dat valt toch best mee? Jij afvallen? Waarom? Super lief!! Dank je wel! 🙂 Maar voor mij is het niet waar ik me goed bij voel dus wat doe je dan? Juist, veranderen! Dus bij deze.                                  

 Hoe ga ik het doen? Nou eerst maar beginnen met de lekkere dingen te laten staan. Gezond eten doe ik wel maar daarnaast at ik vooral tijdens de zwangerschap en borstvoeding toch ook veel meer lekkers. Dus met de boodschappen niks van dat alles meer meenemen! Niet in huis dan ook geen verleiding! Daarnaast sport ik graag en mijn voordeel is dat ik zelf lesgeef. Over 3 weken mag ik weer los (dan is mijn verlof voorbij) Dus mijn sportmomentjes zijn er wel. Sowieso 3-4 x per week. Hierdoor kan ik ook punt 2 meteen afvinken. Weer lekker fanatiek aan de slag, kan niet wachten! Punt 3 valt hier natuurlijk ook mee samen. Met de leden van de sportschool waar ik lesgeef hebben we een gezamenlijk doel. Met zijn allen als team de mudmasters lopen. Zo blijven we ook in de les gemotiveerd en uitgedaagd om alles te geven en die mudmasters met 2 vingers in de neus te doen (en de tong op de grond na de tijd waarschijnlijk :)) 

Ontspanning                                    

Punt 5 is voor mij ook erg belangrijk. Vooral nu met zo’n mooi gezinnetje. Tijd voor jezelf is er minder, niet erg want ik geniet van die kids, maar merk wel dat ik me-time en quality time met mij lief nodig heb.  Dus dit plannen we dan ook gewoon in. De laatste zaterdag van de maand is sowieso voor ons, mijn vriend en ik dus. Daarnaast af en toe lekker met vriendinnen een bakje, filmpje, wijntje, heerlijk! Krijg je energie van! En mijn momenten van inspanning op de sportschool zorgen voor mij ook voor ontspanning.

Wat betreft Balanza en dus werk; ik hou van mijn werk, zou niet zonder kunnen. Maar ik kan ook niet de rest van leven hetzelfde doen. Dus wat moet je dan doen? Blijven ontwikkelen, brainstormen, ondernemen, risico’s nemen. Nu alweer zin in!

Over 3 weken mag ik weer aan het werk, dan is m’n verlof voorbij. Dus als jij je goede voornemens nog met mij of 1 van mijn collega’s wil delen dan ben je natuurlijk welkom! Wie weet kunnen we elkaars stok achter de deur zijn! 🙂

Oh en blijf ons volgen voor meer tips, trucs, lekkere recepten en andere blogs!

 

Vond je dit interessant? We schreven ooit een artikel over ons werk, het beroep van een diëtist. Ook laten we je in een artikel de lunchbox van een diëtist zien!

, , , , , , , , , ,
Vorig bericht
Wat is een normale portie avondmaaltijd?
Volgend bericht
Hoe houd je jouw goede voornemens vol?

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu