Genieten, maar eten en drinken met mate

Genieten, maar eten en drinken met mate

Het is zomer! Zon, zee, strand, etentjes. Allemaal hartstikke leuk. Dit is ook de tijd van het jaar waarin de meeste mensen met een paar kilootjes extra lichaamsgewicht terug van vakantie komen. Lekker en veel eten is vaak een gewoonte. Dit sluipt er gauw in. Zonde! We genieten namelijk nog meer van lekker eten als we dit met mate doen. In deze blog geef ik je tips hoe je met mate kunt genieten. Wil je deze zomer doorkomen zonder extra lichaamsgewicht? Genieten, maar eten en drinken met mate? 

 

Genieten, maar drinken en eten met mate: wees voorbereid

Voorbereiding is het minste werk! Wanneer je nog op vakantie gaat, denk van te voren na over waar je de boodschappen gaat doen. Is er een supermarkt in de buurt? Welke voedingsmiddelen ga je inslaan? Maak eventueel een boodschappenlijst met gezonde producten die je op voorraad gaat hebben. Daarnaast kun je ook van te voren nadenken over de activiteiten die je gaat doen. Misschien zijn er welke leuke sportieve activiteiten in de buurt. Op die manier kun je op een leuke manier toch voldoende beweging krijgen tijdens je vakantie.

 

Genieten, maar eten en drinken met mate: kies bewust

Denk bewust na over de keuzes die je maakt. Neem je op een dag én een magnum én een burger met friet als lunch én als avondmaaltijd een hele pizza? Of kies je ervoor om een waterijsje te nemen, een gezonde maaltijdsalade als lunch en als avond maaltijd een halve pizza met een rauwkostsalade? Het hoeft niet allemaal én-én te zijn, maar kies voor of-of.

 

Genieten, maar eten en drinken met mate: eet mindful

Eet langzaam, kauw uitvoering, gebruik je zintuigen, pauzeer regelmatig en neem kleine hapjes. Op deze manier zul je intens genieten van het eten. Doordat je langzamer eet zul je ook beter naar je eigen lichaam luisteren en je minder snel volproppen.

 

Genieten, maar eten en drinken met mate: waar geniet je het meeste van?

Stel jezelf deze vraag. Eet alleen de dingen waar je oprecht van geniet en laat alle overbodige dingen staan. Is datgene wat je overweegt te gaan eten een 8 of hoger? En wanneer je besluit dit te gaan eten, is het bij iedere hap nog steeds een 8 of hoger?

 

Genieten, maar eten en drinken met mate: hongermomenten voor zijn

Daarnaast is het belangrijk om de momenten waarin je enorme trek hebt en hierdoor sneller ongezonde keuzes gaat maken voor te zijn. Dit doe je door regelmatig te eten op ongeveer dezelfde tijden en door ervoor te zorgen dat je voedingspatroon zoveel mogelijk volwaardig is met voldoende vezels en eiwitten. Vezels en eiwitten zorgen voor een lang verzadigend gevoel. Dus probeer toch voldoende volkorengraanproducten, zuivel, groente en fruit te eten.

 

Genieten is één van de belangrijkste dingen in het leven. Wanneer je bewust en slim omgaat met het eten, zul je intens genieten én op gewicht blijven!

 

Ben je nog van plan om te gaan barbecueeën? Wellicht heb je iets aan deze gezonde barbecue tips. Beperkt budget? Ook daar schreven we een artikel over, namelijk budgettips voor gezond eten.

, , , ,
Vorig bericht
Gezonde barbecue tips
Volgend bericht
Het creëren van nieuwe gewoontes

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu