couscous met vega balletjes

Recept couscous met vega balletjes

Vanavond op het menu couscous! Dit recept couscous met vega balletjes kun je zowel koud als warm prima eten en is ook lekker als lunch voor de dag erna, als je nog wat overhoudt! Couscous komt van oorsprong uit Noord Afrika en is een leuke afwisseling op pasta of rijst. Daarnaast is het ontzettend makkelijk te bereiden en kun je alle ingrediënten die jij lekker vind eraan toevoegen.

Heb jij dit recept gemaakt en wil je het graag delen met ons? Zet dan een foto van jouw creatie op Instagram of Facebook met #BalanzaRecept

Benodigdheden voor recept couscous met vega balletjes

Keukenspullen
– Kookpan
– Scherp mes met snijplank

Ingrediënten voor 2 personen
150 gram couscous (bij voorkeur de volkoren variant)
– 1 bouillonblokje
– 200 gram rode druiven

– 150 gram vega balletjes
– 1 paprika
– 1/2 komkommer
– 8 cherrytomaten
1 ui
– Teentje knoflook
– Eetlepel olijfolie
– 4 eetlepels fetablokjes

Bereidingswijze

1. Voorbereiding
– Kook de couscous volgens beschrijving met een bouillonblokje
– Was de groenten 

2. Bereiding
– Halveer de cherrytomaatjes en snijd de paprika en komkommer in blokjes.
– Snipper de ui en knoflook. Verhit een koekenpan en bak de uit en knoflook met wat olijfolie.
– Als de couscous goed geweld heeft, kun je alle ingrediënten samen voegen en mengen tot een mooi geheel.
– Maak de vega balletjes warm volgens beschrijving en verdeel over de borden.

3. Garnering en serveren
– Verdeel de couscous over de borden en verdeel het groente mengsel over de borden. Garneer met de fetablokjes en druiven.

Eet smakelijk!

Variatietip: Ook lekker om hummus er bij te serveren!

Voedingswaarden per portie

energie 579 kcal
koolhydraten 78,8 g
eiwit 20,9 g
vet
waarvan verzadigd
18,1 g
6,5 g
vezels 12,2 g
zout 2,0 g
natrium 0,8 g

Opzoek naar meer vegetarische recepten? Misschien is het recept voor vegetarische roti ook wat voor jou! Nog meer inspiratie nodig? Misschien is het recept gado gado ook iets om uit te proberen.

Met onze weekplanner plan je je eetmomenten voor de hele week vooruit!

 

 

, , , , , ,
Vorig bericht
Recept gevulde paprika’s
Volgend bericht
Recept basis mugcake

Gerelateerde berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Dit is een verplicht veld
Dit is een verplicht veld
Geef een geldig e-mailadres op.

×