bikinistress

Ik heb bikinistress!

Afgelopen dagen was het echt heerlijk weer! Ik heb zelfs even lekker in de tuin gezeten met een bakje koffie! Maar… Dan slaat ook meteen de bikinistress een beetje toe. De dikke truien en vesten mogen uit en de T-shirts, jurkjes en korte broeken mogen weer aan.

En dan komt die vakantie ook ineens akelig dichtbij, en oh ja ik moet ook echt een nieuwe bikini kopen dit jaar. Of ga ik voor een tankini of badpak die de boel mooi op zijn plek houdt?

Bikinistress, maar liefst 88% van de vrouwen heeft er last van. Misschien moeten we van 2017 het jaar maken waarin we met zijn allen vol zelf vertrouwen dat strand op lopen! Wie doet ermee?

bikinistress

Wat kunnen we doen tegen bikinistress:

Stap 1: Stel een haalbaar doel. Welke tijd heb je nog en wat is haalbaar? Elke kilo is er 1 die niet mee het strand op hoeft!

Stap 2: Grijp niet naar crash diëten. Even snel wat afvallen om het vervolgens tijdens de vakantie er weer dubbel en dwars aan te eten, dat is zonde! En tevens slecht voor je. Elk crashdieet zorgt ervoor dat je stofwisseling steeds minder goed gaat werken waardoor afvallen uiteindelijk helemaal niet meer lukt…

Stap 3: Stap in de sportkleren! Die strakke billen en buik komen niet vanzelf. Ga minimaal 3-4 keer per week bewegen. Ben je al lekker fanatiek? Daag jezelf eens uit in een andere sport en verhoog je intensiteit.

Stap 4: Gooi alle suiker- en vetrijke producten weg en sla veel groente, fruit en volkoren producten in! Eet hierbij regelmatig minimaal 5, liefst 6 keer per dag. Neem 3 hoofdmaaltijden en 2-3 tussendoor momenten.  Dit stimuleert je verbranding en zorgt ervoor dat je geen honger hoeft te lijden.

Stap 5: Drink voldoende, het liefst water. Soms denken we dat we honger hebben en gaan we eten. Maar ‘honger’ wordt vaak verward met dorst. Drink eerst een glas water voordat je naar iets te eten grijpt.

Stap 6: Boost je zelfvertrouwen. Dit geldt voor iedereen, niet alleen als je een paar kilo kwijt wilt. Stop met die negatieve gedachtes zoals; ik kan het niet, ik heb er geen tijd voor, mijn kinderen lusten het niet enz. Dit is het moment waarop jij tegen jezelf zegt dat het WEL lukt! Wees trots op alle kleine stapjes vooruit and have some fun!

Bovenstaande adviezen gelden natuurlijk niet alleen voor de zomer maar in principe voor het hele jaar. Dus volg dit actieplan! En lukt het dan niet meer voor deze zomer(vakantie), dan hoef je volgend jaar in ieder geval niet opnieuw in de stress te schieten want dan ben je er klaar voor!! 🙂

 

Zoek je meer tips? Lees hier tips om je aan je goede voornemens te houden.

, , , , , , , ,
Vorig bericht
Tips om jouw doel te bereiken!
Volgend bericht
Meal preppen voor beginners

Gerelateerde berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu