beweegdagboek

Beweegdagboek van diëtist Jessica

Mijn beweging bestaat voornamelijk uit: dagelijkse wandelingetjes met de hond, in het weekend vaak 2x een uurtje. Ik sport (voornamelijk bodypump). Het streven is 2 tot 3x in de week in de sportschool te zijn. Eigenlijk vaste prik op maandagavond en/of dinsdagavond + zaterdagochtend. Meestal lukt 2x, maar in sommige periodes gaat dit wat minder omdat ik het (het veelgehoorde argument) druk heb en regelmatig ‘s avonds werk en bijscholingen heb. Na dit schrijven denk ik; wat fijn als je ook thuis eens wat korte trainingen kan doen die leuk zijn en het zwemmen weer op te pakken, dit heb ik ook ooit meer gedaan. Ik ga op zoek!

Beweegdagboek 
Zaterdag (bodypump en een uur wandelen)

Ochtend: ik zit nog even te werken om 08:30 en overweeg of ik ga sporten. Ja, het moet, nee geen zin. Ik moet nog even wat werk afmaken. Kom op Jess! Ga nou. Dit zijn een beetje mijn gedachten alvorens ik mezelf naar de sportschool heb gedwongen. Normaal gaat het wat makkelijker, maar mijn trouwe sportvriendin is een weekend weg. Nou, ik trek m’n sportoutfit aan, jas aan en hup; bodypump (vaste prik 1-2x/week) it is!

’s Middags besluiten we, nadat ik en m’n vriend lekker hebben geluncht in de stad, dat het tijd wordt onze viervoeter mee naar het bos te nemen. De teleurstelling was groot, omdat we eerst zonder haar weggingen naar de stad. Ze weet immers dat we in het weekend altijd een lekkere wandeling gaan maken in het bos. Nu was dit ook heerlijk, koud maar zonnig. We zijn dan een uur aan het wandelen. We maken regelmatig ook langere wandelingen, maar dan rijden we er iets verder voor, naar Norg bijvoorbeeld.

Zondag (half uur fietsen, uur wandelen)

Ik heb een high-tea, heel leuk, het is in Paddepoel, Groningen. Mooie reden om even wat fietskilometers te maken, een stuk of 6 in totaal, goed voor een half uur fietsen. Na wat zoal bij een high-tea komt kijken, was het geen gek idee even weer een wandeling te maken in het bos. Goed, genoeg beweging voor vandaag.

Maandag (half uurtje wandelen)

Een drukke spreekuurdag vandaag, 07:30 in de auto, 19:30 weer thuis. Dan nog eten, even een paar mailtjes versturen en arghh.. beweging op zo ’n dag is moeilijk, maar een wandeling in mijn lunchpauze kon er nog net vanaf. Ik red dus nauwelijks een half uur ‘extra’ beweging.

Dinsdag (bijna niks, nakkes, nada)

Tot 14:00 spreekuur, en het feit is dat dat gewoon niet zo bewegelijk is. Ik zou wel willen sporten s’middags, alleen blijft het bij een wandeling met de hond (slechts 10 minuten), want, s’middags moet ik nog wat administratie weg werken. De hele avond ben ik weg voor een lezing met de auto, vandaag schiet het duidelijk te kort! Maar wie weet compenseert het met morgen.

Woensdag (uur fietsen)

Vandaag van huis naar spreekuurlocatie, 10 minuten fietsen, halverwege de middag heb ik spreekuur in Haren, dus dan zit ik stevig doorfietsend 20 minuten op het zadel. En weer terug! Voorheen deed ik dit stuk toch wel vaak met de auto! Nu niet meer, dit bevalt goed. ‘S avonds weer een scholing, anders had ik de avond sportiever afgesloten met een groepslesje.

 

Donderdag (0 punten)

Een druk spreekuur van 08:00-19:30, daarna eten, met de hond uit en dan vind ik het mooi geweest voor vandaag. Die 10.000 stappen haal ik echt niet, misschien toch een langer rondje met de hond, alhoewel zij feilloos aanvoelt wanneer ik geen zin heb, ze past zich heel makkelijk aan. Morgen een herkansing!

 

Vrijdag (uur wandelen en apporteren met de hond)

Thuiswerkdag, ik kan me daar rustig een hele dag mee vermaken maar ‘s middags besluit ik de stevige stappers aan te trekken om het bos in te gaan met mijn hond. Van sporten komt ook niks terecht, ‘s avonds heb ik een feestje.

 

Zaterdag/zondag 23 en 24 november
(bodypump, uur wandelen met de hond, s’avonds flink veel stappen)

Weekend, deze begint meestal met ‘pumpen’, daarna koffie drinken, beetje in de stad rondlopen, over de markt heen en s’middags ons trouwe ronde in het bos, ‘s avonds had ik een dansfeestje, dus zeker genoeg beweging! Zondag maken we wederom een wandeling en is het huishouden aan de beurt, voor de rest is het een relaxte dag.

Challenge van de week:

Probeer elke dag minimaal 30 minuten te bewegen!

Vorig bericht
Beweegdagboek van diëtist Froukje
Volgend bericht
Dietist aanwezig tijdens griepprik

Gerelateerde berichten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu